Kosten en vergoedingen
Kosten en vergoedingen
Kosten en vergoedingen
Je behandeling valt onder de basisverzekering. Dat betekent dat de behandeling gewoon wordt vergoed, maar dat een eigen risico van toepassing is.
Eigen risico
Het kan ook zijn dat je zelf een hoger risico heeft gekozen, en daarmee ook een lagere premie. Je kunt ervoor kiezen om een hoger eigen risico te nemen dan het door de overheid vastgestelde bedrag. Dan gaat de premie van je zorgverzekering vaak omlaag. Het is dan wel zo dat je meer moet bijdragen aan een behandeling.
Zorgverzekeraar
Vergoedingen van zorg kunnen jaarlijks wijzigen. Over precieze vergoedingen van zorg of het eigen risico in jouw situatie raden wij je aan contact op te nemen met je zorgverzekeraar.
link naar zorgprestatiemodel

Eigen risico en het zorgprestatiemodel
De zorgverzekeraar vergoedt jouw zorg. Sinds 1 januari 2022 is de manier van declareren en vergoeden veranderd. Als cliënt merk je daar ook iets van. De zorgverzekeraar krijgt van ons eerder en duidelijkere facturen die je direct kan inzien. En je behandeling telt élk jaar mee voor jouw eigen risico. Ook dat is nieuw voor de ggz. Je krijgt deze rekening eerder dan je gewend bent. Aan de behandeling zelf verandert niets. Je kan als cliënt nog steeds rekenen op de kwaliteit van zorg die je van ons gewend bent.
Kosten en vergoeding: afspraak afzeggen
Afspraak afzeggen?
Het kan gebeuren dat je verhinderd bent voor een afspraak. Wij vragen je om jouw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen of te wijzigen. Tot 24 uur van tevoren kan dit kosteloos. Dit geldt zowel voor alle afspraken op onze vestigingen, individueel en in de groep, alsook de telefonische afspraken.
Voor een aantal vestigingen gelden specifieke wegblijftarieven als je binnen 24 uur de afspraak afzegt.