14 april 2025

Een leerzame ervaring met het Veurs Lyceum

Bij PsyQ Online zijn we altijd op zoek naar manieren om ons werk te verbeteren. Onlangs kregen we de kans om samen te werken met twee slimme Technasiumleerlingen uit 5 Havo, van het Veurs Lyceum. Deze leerlingen deden hun meesterproef voor het vak Onderzoeken en Ontwerpen (O&O) en onderzochten een vraagstuk dat wij bij PsyQ Online hebben.

Een oproep voor samenwerking

Het verhaal begon toen Isa en Romy via LinkedIn een oproep plaatsten voor een zorg gerelateerde opdracht. Ze gaven aan interesse te hebben in de zorgsector en vroegen bedrijven om hen te voorzien van actuele vraagstukken voor hun meesterproef. Monica Toet, manager bij PsyQ Online, reageerde op deze oproep en stelde de vraag: Hoe kunnen psychologen die online werken beter met elkaar samenwerken?

Met deze uitdaging gingen de meiden aan de slag. In de maanden die volgden werkten Isa en Romy met veel enthousiasme, nieuwsgierigheid en doorzettingsvermogen aan hun onderzoek. Op 27 maart 2025 presenteerden zij hun bevindingen en oplossingen tijdens hun eindpresentatie. Deze jonge denkers hadden niet alleen een scherpe analyse, maar ook een verrassend volwassen kijk op digitale samenwerking in de GGZ. Hun oplossingen waren creatief en direct toepasbaar in de praktijk.

Oplossingen voor PsyQ Online

De ideeën die Isa en Romy aandroegen zijn besproken binnen het team van Monica Toet. Met deze oplossingen gaan wij aan de slag om de samenwerkingen tussen onze online psychologen te verbeteren! 


Bron foto: LinkedIn Veurs Lyceum


We willen Isa, Romy en hun school het Veurs Lyceum bedanken voor hun harde werk en de frisse ideeën die ze hebben gedeeld.