Patiëntenvertrouwenspersoon

Patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

pdf
200x200+icoon+gebruik+groep+of+meerdere+personen.png
De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) kan je helpen met een klacht over je behandeling. Hij helpt je zaken op een rijtje te zetten en zoekt met jou naar de beste weg om jouw klacht op te lossen. Dit geldt voor alle patiënten die zorg ontvangen van ons. De PVP is niet in dienst van ons en kan dus volledig onafhankelijk werken. Hij komt op voor jouw belangen en staat altijd aan jouw kant.

Gedragsregels PVP vernieuwd

Op 1 januari is de wet BOPZ vervangen door de Wet verplicht ggz. Door deze wet krijgt de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp) te maken met nieuwe wettelijke taken en gewijzigde werkwijzen. Samen met onder meer cliënten heeft de stichting PVP nieuwe gedragsregels ontwikkeld. Uitgangspunt is nog steeds dat cliënten optimaal ondersteund worden bij het realiseren van hun rechtspositie. PsyQ, onderdeel van Parnassia Groep en alle andere zorgmerken die hier deel van uitmaken hebben deze gedragsregels mede-ondertekend.

Chatten met een PVP

Klinische en ambulante patiënten van de ggz kunnen in een anoniem chatgesprek ondersteuning krijgen van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). Chatten is mogelijk van maandag t/m donderdag van 19.00 tot 21.00 uur. Ga hiervoor naar de website www.pvp.nl

Helpdesk Stichting PVP

De helpdesk van de stichting PVP is ook telefonisch bereikbaar op 0900 - 444 88 88. Mailen kan naar helpdesk@pvp.nl.